February 12, 2010

TAHNIAH SEMUA

Tahniah kepada 35 buah sekolah dari seluruh Malaysia yang terpilih untuk menyertai program pembestarian sekolah luar bandar fasa ke dua.  Saya ingat pesanan Dr. Ismail : JIKA KITA MELIHAT ICT SEBAGAI MASALAH HASILNYA KEGAGALAN tetapi JIKA KITA MELIHAT ICT SEBAGAI CABARAN HASILNYA IALAH KEJAYAAN.
Tahniah kepada guru-guru SK Peserai, PIBG SK Peserai, PKG Bagan, PPD Batu Pahat, JPN Johor, BTP Negeri Johor, anak-anak didik SK Peserai, Ibu Bapa dan sesiapa sahaja yang memberikan SOKONGAN dan DORONGAN. 
Kita bermula dari bawah (masa tu): PC untuk semua GPK tiada...PC untuk Perpustakaan tiada...PC untuk SU Peperiksaan, Guru Data, j-QAF, Makmal Sains, Makmal Matematik...juga tiada. Pusat Akses TIADA, Guru Penyelaras Bestari dan Juruteknik pun tak ada. LAN pun tak ada...Kad Pintar pelajar, PABX, Portal sekolah, Blog Panitia, Sistem siaraya, Perakam waktu, Papan Buletin, Wireless Router, Walkie talkie ..semuanya TAKADA, PC untuk murid terhad , line internet selalu 'down'.
KINI, kita telah BERUBAH kerana kita mahu BERUBAH. Bersyukurlah kerana ada yang memberi sokongan dan dorongan.
Tahap penguasaan dan penggunaan ICT kita (guru dan murid) telah menampakkan banyak peningkatan. Berdoalah hasilnya akan dilihat dalam keputusan UPSR tahun ini. InsyaAllah.


Hotel City..Banting.

2 comments:

mrsyahir :) said...

Assalamualaikum.

Dengan ini saya wakil anak-anak cikgu sarkawi ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada sk.peserai atas pencapaian membagakan ini..sekian

Hj Sarkawi said...

Terima kasih anakanda Dr. Muhammad Syahir Bin Satu.