March 11, 2010

Penggunaan I-Kit dan E-GTUKAR

Hari sekolah kawan dikunjungi oleh Tuan Syed Ismat Ali Head of Product Management Department  TM SMART SCHOOL. Beliau datang bertujuan untuk melihat penggunaan Interactive Kit (I-kit) yang dibekalkan oleh pihak TM Smart School dalam proses pembestarian sekolah kawan.

Empat orang guru (Cikgu Masidah, Cikgu Mislia, Cikgu Shamala dan Cikgu Shairah Ezzaidah) berkesempatan menunjukkan kemahiran menggunakan pelbagai fungsi i-kit dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Saya sempat melihat cikgu Masidah sahaja, nampaknya murid sangat berminat belajar dan berpeluang menggunkan peralatan terkini. Terima kasih TM Smart School.

Di kelas sebelah pula, Ustazah Noor Haliza menggunakan E-BOARD semasa mengajar Al Quran j-QAF.
Saya mohon maaf tidak dapat bersama sepanjang sesi pemerhatian beliau kerana terpaksa menghadiri taklimat sistem EGTUKAR bertempat di SK Parit Raja yang disampiakan oleh En. Alwee Hassan dari JPNJ. Untuk tahun ini, guru-guru yang berhajat bertukar pindah antara negeri, antara daerah atau dalam daerah hendaklah melalaui sistem online EGTUKAR. Kita tidak lagi menggunakan borang secara manual.

Pertukaran guru menggunakan sistem online di atas. Pertukaram Guru Besar? nampaknya kawan kena buat secara manual lagi...tulis surat rasmi dan berikan alasan yang konkrit atau memang ditukarkan oleh PPD/JPN

No comments: